lauantai 10. tammikuuta 2015

Nastat kengät


Ostin alennusmyynnistä puoleen hintaan kalliit, nastapohjaiset ja vedenpitävät lenkkarit. Kävelen päivittäin koiran tai koirien kanssa 2-3 lenkkiä. Siis joka päivä - satoi tai paistoi. Lenkkivarusteiden pitää olla hyvät, mukavat ja tarvittaessa sateenpitävät. 

Vuosien varrella minulle onkin kertynyt hyvä varustus ja ulkoilu säässä kuin säässä onnistuu (täällä) - ja on jopa mukavaa. Pahinta on yllättävä liukkaus. Sitä varten olen pari vuotta sitten ostanut kenkiin kiinnitettävät liukuesteet (täällä), jotka on toiminut hyvin. Nyt kuitenkin hankin heräteostona nastalenkkarit. 

Aamulla olin ekalla kävelyllä uusilla kengillä ja olivat sika hyvät. Ainoa miinuspuoli on, että nastat narskuu kävellessä.

4 kommenttia:

  1. Reippaita kilometrejä uusilla lenkkareilla. Liukuesteet olen myös hankkinut pari vuotta sitten, muttei ole tarvinnut käyttää. Yleensä kenkiin kannattaa satsata ja pitää huolta, että ovat hyvät. Täällä ei lenkkareita tähän aikaan voi käyttää, lunta on liian paljon, pitkävartiset talvikengät tai saappaat parhaimmat, silloin jalka pysyy lämpimänä ja kuivana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä pääkaupunkiseudulla koiralenkit pystyy pääosin liikkumaan ympäri vuoden lenkkareissa. Varsikengät tarvitsee yllättävillä tuprutusilmoilla ja jos keksii mennä metsään, mitä harvemmin kaupungissa teen.

      Poista
  2. Loistava hankinta! Minulla on yhdet Icebugit ja kyllä pitävät jäiselläkin kelillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä kuulla, jotta jollakin on kokemusta ko popoista. Toimivilta todella tuntuu, paitsi tuo narina, mutta siihen tottunee.

      Poista